Text Size

Az esélyegyenlőség alapvető követelményeinek megteremetése Kállósemjén községben

„A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Regionális Fejlesztési Alap társfinanszírozásával valósult meg.”

Polgármesteri Hivatal akadálymentesítése Kállósemjénben

Valamennyi közintézmény számára törvényben előírt kötelezettség, hogy 2010. december 31-ig maradéktalanul akadálymentesítse épületeit a közszolgáltatásokhoz való egyenlő hozzáférés, az esélyegyenlőség  megvalósulása érdekében.

 
Az akadálymentesség kifejezést hallva a legtöbben a kerekes székben ülőkre gondolnak, annak ellenére, hogy valójában sokkal tágabb az érintettek csoportja. Akadályokkal kell megküzdeniük a látás-, hallás- és mozgássérült embereknek, az értelmi sérült, az idős, valamint kisgyermekét nevelő, és velük közlekedő személyeknek.

Polgármesteri Hivatalunk az 1920-as években épült, akkoriban az akadálymentes megközelíthetőség igénye még nem merült fel. Az évek során az épület funkcionalitását jelentősen megváltoztató átalakítások nem történtek, így a legkevésbé sem mondhattuk akadálymentesnek.

Tekintettel a felmerült igényekre és a törvényben előírtakra, nagyközségünk Önkormányzata 2007 harmadik negyedévében pályázatot nyújtott be az Új Magyarország Fejlesztési Terv Észak –alföldi Operatív Programjának keretében,  Polgármesteri Hivatalunk akadálymentesítésére.

A konstrukció megnevezése: EAOP-2007-4.1.5 Akadálymentesítés (Egyenlő esélyű hozzáférés a közszolgáltatásokhoz)

Nyertes pályázatunk a komplex akadálymentesítés költségeit 90%-os intenzitással finanszírozta melynek így a támogatásként megítélt összege 9.117.866 Ft lett. Községünknek a fennmaradó 10% -os önrész megfizetését kellett magára vállalnia, ami 1.013.096 Ft-ot tett ki.

Az akadálymentesítés követelményeinek való törvényi és szakmai megfeleltetését, rehabilitációs környezettervező szakmérnök bevonásával biztosítottuk. A beruházás megvalósításával minden fogyatékkal élő ember számára könnyen elérhetővé válik a Hivatal által nyújtott valamennyi szolgáltatás.(anyakönyvvezető, házasságkötő terem, jegyzői-, polgármesteri, adóügyi-, pénzügyi-, gyámügyi-, műszaki-, irodák, stb.)

Az akadálymentesítés kivitelezéséhez szükséges átalakítások

Az épület előtti jelenlegi parkoló teljes szélességében, a fal tövében 1, 5 méter széles vízszintes rámpa került kialakítására, egyik végén auer típusú emelőlappal (állítható emelési magasságú, korlátokkal ellátott szerkezet), mely alkalmas a kerekes székkel, babakocsiban ülő kisgyerekkel érkező ügyfelek akadálymentes bejutásának biztosítására. (A közismertebb 5%-os lejtő kialakítása építészetileg nem volt lehetséges.) Az akadálymentes bejutást segíti az épület előtt kialakított mozgáskorlátozott parkoló és a hozzá kapcsolódó festett jelölések  továbbá útbaigazitó táblák kihelyezése.

Az épületen belül, elsősorban a főbejárat és a közlekedők megfelelő szélességű nyílászáróinak cseréje vált szükségessé.Ennek fényében 90 cm szélességű ajtók kerültek beépítésre. Elengedhetetlen volt a csúszásmentes fal- illetve padlóburkolat kialakítása és a közszolgálati helyiségek küszöbtelenítése.A  mozgáskorlátozottak által most már gond nélkül használható vizes helyiségek kialakítása a belső válaszfalak áthelyezésével történt meg.

A látás és halláskárosult ügyfelek tájékozódását hangos térkép, dombornyomott térkép, a Hivatal tevékenységét bemutató információs füzetek segítik elő. Szintén az épületen belüli tájékozódást teszi egyszerűbbé egy számítógépes információs pult, mely a bejárat közelében kerül elhelyezésre.

Az előírt és tervezett átalakítási munkálatok kivitelezésére 2009. áprilisában és májusában került sor. A kivitelezőt egyszerű közbeszerzési eljárásban választotta ki 3 ajánlattevő közül az Önkormányzat. A munkálatok elvégzésével a nagykállói Teszovál Kft-t bíztuk meg.

Az időjárási viszonyok függvényében, illetve a folyamatos hivatali munka biztosítása érdekében az épület akadálymentesítése kivitelezési ütemterv szerint zajlott. Első körben a hivatal előtti rámpa és parkolók kialakítása, majd az egyes irodák akadálymentesítése történt meg.

Bízunk abban hogy a megújult és akadálymentesített Hivatali épületünk, ügyfeleinket legnagyobb megelégedettségét és kényelmét fogja szolgálni.

Közremûködõ szervezet neve, elérhetõsége:

VÁTI Magyar Regionális Fejlesztési és Urbanisztikai Közhasznú Társaság
H-1016 Budapest, Gellérthegy u. 30-32. (1539 Budapest, Pf 568.)
Telefon: (+361) 224 3100 Telefax: (+361) 224 3105
Email: vati [KUKAC] vati [PONT] hu
web: http://www.vati.hu

Kedvezményezett neve, elérhetõsége:

Kállósemjén Nagyközség Önkormányzata
H-4320 Kállósemjén, Kossuth u. 112.
Telefon / Fax: (+3642) 255-423
Email: info [KUKAC] kallosemjen [PONT] hu
web: http://www.kallosemjen.hu


 

 

Belépés

Kik vannak itt

Oldalainkat 39 vendég és 0 tag böngészi

Képgaléria

Hasznos linkek